lørdag den 23. august 2014

Koldskåls-shake (Jane Faerber)

Lige pt er jeg på jagt efter den perfekte morgenmad inden jeg starter op på UNI igen i start september. Det betyder at jeg i øjeblikket er ved at køre hele LCHF morgenmads-repertoire igennem for at finde netop de typer morgenmad jeg foretrækker. Indtil nu har jeg ikke haft succes ; i torsdags stod den på chiagrød og igår kokosgrød, men ved begge har jeg haft lidt svært ved konsistensen. Så nu bevæger jeg mig lidt væk fra grødafdelingen og tager i stedet hul på de mere flydende typer af morgenmad. 

Så idag skal jeg afprøve en lille sag fra Madbanditten - en såkaldt koldskåls-shake, som skulle være rigtig god lige inden træning. Hvilket er perfekt eftersom at jeg foretrækker at træne om morgenen. Så jeg går lidt og krydser fingre for at shaken vitterligt smager af koldskål, for så kan det da kun være en succes !

Få dommen sidst i indlægget. 



OBS ! Igår morges blev denne artikel offentliggjort på DRs hjemmeside; Salmonellafare, og fordi jeg af økonomiske årsager dagen før havde valgt at købe netop de æg, så måtte jeg tøffe ned i det nærliggende supermarked og købe økologiske æg for lidt af sparepengene. De andre æg må jeg sørge for at bruge tilberedte. 

  • 1 dl extra creamy coconut milk
  • 1 spsk. kokosolie
  • 2 spsk. creme fraiche 18 %
  • Saft af ½ citron
  • vaniljepulver
  • ½-1 dl vand
  • 1 øko æg
Alt blendes sammen og drikkes afkølet.

Må sige at jeg er imponeret ! Som udgangspunkt tiltalte det rå æg mig ikke, men det er slet ikke noget man kan smage når først det hele er blendet godt sammen. Shaken var derimod dejlig cremet og havde en frisk syrlig smag af citron med en fin undertone af kokos - absolut en morgenmad jeg vil bruge i fremtiden ! Desuden holdte den mig mæt i 4½ time, så hvis jeg måske øger mængden af kokosolie til 2 spsk., så skal den snildt kunne holde mig kørende indtil frokost.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar