fredag den 21. november 2014

Eiskonfekt - det nemmste i verden !

Julen er startet tidligt i år - i hvert fald her i mit køkken i Odense. Har haft en hyperaktiv eftermiddag med brunkage-bagning (opskrift kommer) og disse lækre eiskonfekter! Og selvfølgelig kan man ikke julebage uden julemusik - hvad mon underboen tænker! 
 



Inspirationen opstod da jeg stod nede i netto og så de små fine hjerteformede konfektforme - haps! Den eiskonfekt man køberer hvinende sød og fyldt med sukke - men vil vove at påstå at disse er mindst ligeså gode! De har endda den lidt isnende fornemmelse som købe-varianten også har. Under normale omstændigheder er jeg ikke vild med den kolde fornemmelse sukrin kan give - men her gør den faktisk underværker! 


26-28 stk.
  • 1oo g god chokolade 70%
  • 5o g koldpresset kokosolie uden smag
  • 1 spsk. sukrin gold
Kør sukrin gold til fint pulver i en kaffekværn - så opløses den lettere. Smelt chokoladen over vandbad og smelt herefter kokosolie og sukrin gold pulveret i. Det bliver ret flydende, så min oprindelige plan med at hælde massen over i en frysepose og fylde konfektformene på den måde, røg i vasken. Endte i stedet med en teske og det gik også helt glimrende, hvis man ser bort fra lidt rigeligt lune fingre

Lad chokoladerne sætte sig på køl og opbevar dem i et glas i køleskabet. 

TIP ! Jeg har nu afprøvet en variant med kokosolie med smag og synes næsten at resultatet blev endnu mere lækkert!

2 kommentarer:

  1. Tak for den opskrift -
    Eiskonfekt er noget af det jeg ikke kan lade være med at købe, selvom ingredienslisten er ret så ulødig ... så disse skal prøves!

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber de vil falde i din smag - de er jo trods alt ikke ligeså søde som dem du køber.
      Selv går jeg og overvejer om jeg næste gang skal prøve at bruge kokosolie med smag - måske det kunne give dem hel ny dybde :)

      Slet